— Funkční test dobíjení akumulátoru —

Pokud byly odpojeny, zapojte všechny konektory mezi akumulátorem, regulátorem a alternátorem. Multimetr nastavte na DCV a připojte jej na svorky akumulátoru. Při vypnutém zapalování byste opět měli naměřit napětí mezi 12,7V a 13,1V.

Nastartujte motor a nechte jej běžet na volnoběžné otáčky. Měli byste naměřit nabíjecí napětí kolem 14,4V, přičemž by nemělo být nižší než 13,6V a vyšší než 14,9V. Přidáním plynu by nemělo docházet k žádnému významnému zvýšení dobíjecího napětí.

Zapínání a vypínání světel působí významný odběr, který se projeví mírným poklesem nabíjecího napětí. Na VTECu, kde nejdou světla vypnout, naměříte něco kolem 12,8V. Pro přesnější měření musíte odpojit svorky potkávacích světlometů, nebo vytáhnout pojistku. Na starších modelech motocyklů bude možná potřeba zvýšit otáčky motoru, zhruba na 2500ot/min., což umožní pokrýt zvýšenou spotřebu energie při zapnutých světlometech. Na VTECu to nemá žádný význam. I při zapnutých světlometech a zvýšených otáčkách motoru se napětí drží na stejné úrovni. Měření na výstupu regulátoru mezi červenými a černými vodiči ukazuje 14,1V.

Je nabíjecí napětí mezi 13,6V a 14,9V? Vše je v pořádku, umyjte se a jděte na pivko :) .

Nabíjecí napětí  > 15V - vadný regulátor napětí. Vyměnit.

Nabíjecí napětí < 13,5V - proveďte test regulátoru.

stanhenkl@seznam.cz
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky