— Výměna ložisek v krku řízení —

1. Demontáž brýlí

Nejprve povolíme matku horních brýlí - Klíč 32mm

Po té povolíme matku spodních brýlí - nutno použít speciální klíč Suzuki, nebo klíč na korunové matice. V nouzi postačí i bouchací šroubovák a kladivo (ale to, jako bych nikdy nenapsal).

Po povolení matky spodních brýlí už jdou normálně vytáhnout, proto si je musíme zespod

idržet a sundat gumovou prachovku a ložiskovou klec. Prachovku vám k ložiskům nedají

tak si ji zachovejte. V rámu vám zůstanou jen futra od ložisek.

2. Vyražení starých futer

Nejprve vyrazíme futra starých ložisek z rámu. Když se podíváte do krku řízení, tak  jsou tam právě pro vyražení starých futer nachystané 2 výřezy proti sobě, o které se chytne hrana kulatinky, pomocí které staré futro postupným poklepávání střídavě na obou stranách vyrazíte ven. Pro horní i spodní futro je stejný postup.

Asi největší libůstkou celé výměny ložisek je dostat ven starý futro ze spodních brýlí. Aby jsme jej mohli dostat dolů ,tak je potřeba jej nahřát, aby se vlivem teplotní dilatace roztáhlo.

Po nahřátí je potřeba rychle "vypajsrovat" staré futro ven, to provedeme dvěmi pákami (šroubováky) proti sobě. Doporučuji místo kde se šroubováky zapírají o brýle vypodložit nějakou gumou. Taky dávejte pozor ať nerozmačkáte tu prachovku, ta se vám bude hodit !!!

3. Montáž nových ložisek

Máme všechno nachystaný, tak hurá na montáž nových ložisek.

Pokud jste prachovku při demontáži starého ložiska na spodních brýlích poškodili, tak je třeba ji srovnat, vyklepat. Po té nasadíme spodní ložisko a musíme ho souose naklepat, postupným naklepávání, proti sobě do kříže. Bacha na to, neklepejte hlavně do klece ložiska !!!

Po té je potřeba plechovo/gumovou prachovku porovnat šroubováčkem tak, aby nebránila pohybu ložiska, při doklepnutí nadoraz.

Poté naklepeme futro spodního ložiska do rámu. Naklepáváme opatrně, souose opět do kříže, přes měděný a klasický kladívko, dokud se nedostaneme na úroveň rámu.

Po té musíme na doklepnutí nadoraz použít kulatinku. Jestli jsme nadoraz kontrolujeme shora pohledem do krku, případně si posvítíme baterkou.

ným kladívkem. Pokud tam však futro horního ložiska půjde nerovnoměrně, tak ho doklepeme na doraz opět pomocí dvou kladívek - měděného a normálního.

4. Složení brýlí

Tak ložiska máme naklepaný, nalisovaný tak jdeme složit brýle. Nejprve nový ložiska řádně namažeme kvalitní vazelínou.

Provlečeme spodní brýle krkem řízení, nasadíme horní ložisko do futra, navlečeme a usadíme gumovou prachovku, našroubujeme korunkovou matku a dotáhneme.

Utáhneme matku tak aby šlo řízení relativně "ztuha", musíme si totiž uvědomit, že řidítka představují slušnou páku. Poté zespod naklepneme s citem spodní brýle přes nalisovanou "hřídelku". Poté znovu dotáhneme korunkovou matku a zahýbeme ze spodními brýlemi. Celý tento proces opakujeme 3x, aby si vše sedlo.

Nyní nasadíme horní brýle, podložku a matku. Dotáhneme jen rukou, aby se horní brýle vůči spodním otáčeli, neboť natvrdo je můžeme dotáhnout až při montáži vidlic.

Zbývá jen namontovat zpět vidlice, kolo, brzdiče, náhon tachometru, řidítka, budíky a součásti kapotáže.

HOTOVO !!!

stanhenkl@seznam.cz
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky