— Technika —


Momentálně osedlávám motocykl Suzuki V-strom 650, vyrobený v roce 2005. Je to stroj primárně určený k cestování cestou-"necestou". Necestou je v uvozovkách právě proto, že je nutné udělat pár úprav, aby V-strom obstál i v trochu těžším terénu. Ale o tom až níže. 

Proč právě V-strom?

Rozhodnutí bylo jednoduché. V-strom splňuje všechny faktory, které jsem hledal:

-spolehlivost

-dojezd na nádrž

-obratnost

-spotřeba paliva

- Úpravy -

V-strom trpí jedním hlavním neduhem. A to světlou výškou!!! Nutno podotknout, že tento stroj je primárně určený na asfatlový povrch, maximálně polní cestu. Proto přišla na řadu úprava č. 1.

Zvětšení světlé výšky

Objednána sada od Marcela , která obsahuje kratší kosti na zadní tlumící jednotku a redukce na přední vidlice. Po montáži se světlá výška zvedne o cca 5-6cm. U mě to bylo skoro 6cm. Jízdní vlastosti se nezměnily. Pouze ztvrdne zadek motorky a zvýší se těžiště.

Přední blatníček

Jelikož velice často zavítám mimo asfalt a projíždím blátem, tak musela přijít úprava předního blatníčku. Původní blatník jsem uřezal těsně za polovinou a nechal namontovanou pouze zadní část. Přední díl jsem vyhodil. Místo předního dílu jsem použil enduro blatník Acerbis supermoto (lze sehnat za cca 700kč a to ve více barvách) a připevnil ho na spodní brýle.

Padací rámy

Tady jsem zvolil osvědčené od Bartuse. Jsou rozhodně bytelnější než originály a co je hlavní, jsou dost vysoké. Já na ně nedám dopustit. Několikrát jsem je nechtěně otestoval v terénu a jednou i na asfatlu, kde jsem se složil na štěrku a cca 15m klouzal po asfaltu. Padáky to zvládly bravurně. Stačilo je trochu vyrovnat a slouží dál. Nedávno dostaly padáky nový lak. Zvolil jsem oranžovou barvu, nikoliv pro solidaritu s KTM, ale protože jsem fanouškem dakarského týmu Barth Racing. Do padacích rámů jsem taktéž dokoupil brašničky. Vyrábí je jedna nesmírně šikovná paní z Havířova.

Kryt pod motor

Opět od Marcela. Ten musel jen projít malou úpravou, aby nebyl tak posunutý k přednímu kolu. Vypadalo to nevkusně.

Ochrana předního světlometu

Namontován kryt na světla pro ochranu před štěrkem a odlétavajícím kamení mimo asfalt.

- Závěr -

Tím, že jsme zvýšili světlou výšku, obrnili motor krytem, ovšem nemáme vyhráno. Další věcí která souvisí s průchodností terénem, jsou zdvihy přední vidlice. Zdvihy má V-strom velmi omezené, a to pouze 150mm. Co jsme mohli čekat, když to není čistokrevné enduro.....Někteří fanatici prostě vyměnily vidlici a je to :) .

Nicméně, po úpravách je průchodnost terénem dimenzována na maximální rychlost cca 40-50 km/h. Což mě osobně stačí.

- Předchozí stroje -

Jawa 50 Pionýr

ČZ 175/477

Yamaha Fazer FZS 600

Peugeot Satelis 125

Suzuki Burgman 650 


stanhenkl@seznam.cz
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky