— Technika—
Momentálně osedlávám motocykl KTM LC4 690 Adventure R, vyrobený v roce 2003. Je to stroj primárně určený k cestování mimo asfalt.
— Úpravy na bývalé Suzuki DL650 V-strom —
V-strom trpí jedním hlavním neduhem. A to světlou výškou!!! Nutno podotknout, že tento stroj je primárně určený na asfatlový povrch, maximálně polní cestu. Proto přišla na řadu úprava č. 1.
Zvětšení světlé výšky
Objednána sada od Marcela , která obsahuje kratší kosti na zadní tlumící jednotku a redukce na přední vidlice. Po montáži se světlá výška zvedne o cca 5-6cm. U mě to bylo skoro 6cm. Jízdní vlastosti se nezměnily. Pouze ztvrdne zadek motorky a zvýší se těžiště.
Přední blatníček
Jelikož velice často zavítám mimo asfalt a projíždím blátem, tak musela přijít úprava předního blatníčku. Původní blatník jsem uřezal těsně za polovinou a nechal namontovanou pouze zadní část. Přední díl jsem vyhodil. Místo předního dílu jsem použil enduro blatník Acerbis supermoto (lze sehnat za cca 700kč a to ve více barvách) a připevnil ho na spodní brýle.
Padací rámy
Tady jsem zvolil osvědčené od Bartuse. Jsou rozhodně bytelnější než originály a co je hlavní, jsou dost vysoké. Já na ně nedám dopustit. Několikrát jsem je nechtěně otestoval v terénu a jednou i na asfatlu, kde jsem se složil na štěrku a cca 15m klouzal po asfaltu. Padáky to zvládly bravurně. Stačilo je trochu vyrovnat a slouží dál. Nedávno dostaly padáky nový lak. Zvolil jsem oranžovou barvu, nikoliv pro solidaritu s KTM, ale protože jsem fanouškem dakarského týmu Barth Racing. Do padacích rámů jsem taktéž dokoupil brašničky. Vyrábí je jedna nesmírně šikovná paní z Havířova.
Kryt pod motor
Opět od Marcela. Ten musel jen projít malou úpravou, aby nebyl tak posunutý k přednímu kolu. Vypadalo to nevkusně.
Ochrana předního světlometu
Namontován kryt na světla pro ochranu před štěrkem a odlétavajícím kamení mimo asfalt.
— Závěr —
Jelikož člověk prochází určitým progresem, tak došlo i na mě. Rozhodl jsem se vyměnit V-stroma za něco trochu více OFF. Po svezení na několika strojích, vyhrála KTM LC4 Adventure R. Neskutečně mi sedí a lituji, že jsem se nerozhodl již dříve...
— Předchozí stroje —
Jawa 50 Pionýr
ČZ 175/477
Yamaha Fazer FZS 600
Peugeot Satelis 125
Suzuki Burgman 650
Suzuki DL650 V-strom