— Kontrola permanentního odběru akumulátoru —

Test 1

Pokud byl akumulátor na nabíječce mimo motocykl, dejte ji zpět do motorky. Připojte kladný pól baterie, záporný nechte odpojený. Multimetr přepněte na DCV a změřte napětí na svorkách. Baterie by měla ukázat od 12,7V do 13,1V. Přepněte multimetr na DCV, jednu svorku připojte na záporný pól baterie, druhou svorku na kostřící přívodní kabel (je jedno, který kabel multimetru kam připojíte). Naměřený proud by neměl přesáhnout 50mA při vypnutém zapalování. Zmáčkněte páčku přední brzdy, abyste ověřili, že je vše zapojeno správně. Brzdové světlo by se mělo rozsvítit a na multimetru byste měli naměřit kolem 1,75A. Pozn. 50mA odběr vám vybije 9Ah baterii zhruba za týden. Pro VTEC je uváděn maximální odběr naprázdno 2,5mA.

Jestliže stálý odběr je menší než 50mA, pokračujte testem č. 2.

Jestliže je odběr větší než 50mA, je chyba v elektrické instalaci motocyklu, nebo je zapojen nějaký spotřebič (např. alarm), který baterii vybije. Postupným odpojováním pojistek zjistěte, na kterém okruhu dochází k problému.

Test 2

Kontrola rychlosti vybíjení akumulátoru.

Připojte odpojený kostřící kabel k záporné svorce akumulátoru. Tím pádem je akumulátor normálně zapojen jako při provozu. Napětí mezi svorkami by se mělo pohybovat mezi 12,7V a 13,1V při vypnutém zapalování. Zapněte zapalování a rozsviťte potkávací světla. Napětí by mělo pomalu začít klesat, zhruba na 12,4V během 30 sekund. Následně vypněte světla a zapalování.

Jestliže napětí akumulátoru neklesne pod 12,4V, pak je akumulátor v pořádku.

Jestliže napětí akumulátoru klesne pod 12,4V, pak jeho stav není dobrý a měli byste jej vyměnit.


stanhenkl@seznam.cz
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky