— Nastavení senzoru TPS —

TPS je senzor, který snímá otáčky motoru, upravuje vstřikování paliva a řízení motoru. Většina motorek je nastavena nesprávně už z továrny a toto způsobí, že se motorka chová trhaně při nízké rychlosti (vzhledem k tomu, že tam není dost paliva). Tato kalibrace odstraní všechny problémy.

1 Připrav si kus drátu
2-3 Zvedni nádrž
4-6 Zkontroluj, že máš správně nastavené volnoběžné otáčky 1200 RPM při zahřátém motoru, popřípadě je nastav
7-8 Najdi správný konektor pod sedlem
8-9 Vypni zapalování a propoj konektor drátkem
10 Na displeji se objeví místo teploty -c 00
11 Nastartuj a pomalu vytáčej motor "-" by se měla správně posunout nahoru ve 1450 RPM, ale pravděpodobně se tak stane až někde kolem 3000 RPM, to jsou otáčky, ve kterých začne stříkačka přidávat benzín, takže když je to takto vysoko nastavené motorka se v malých rychlostech cuká.

12-13 Vypni motor a najdi senzor TPS a povol oba šroubky, spodní je těžko přístupný
14 nastartuj a otáčej TPS protisměru hodinových ručiček (po desetinkách), tím se snižuje aktivační bod senzoru.
15 velmi pomalu a opatrně posunuj sensor, koukej při tom na displej a přidávej otáčky dokud nedosáhneš požadovaných hodnot. tj. na volnoběh je "-" ve středu 00 a pohne se nahoru ve 1450 RPM. Buď trpělivý, displeji trvá několik sekund, než zaznamená změnu z TPS.

16 pokud máš správně nastaveno, opatrně utáhni oba šrouby, poté znovu zkontroluj nastavení na displeji.
17 oddělej drát z konektoru, znovu jej zapoj a vrať vše do původního stavu.

stanhenkl@seznam.cz
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky